Mitä minun hoivakodissa asuvalle läheiselleni kuuluu?

- Kirjoittanut Johanna Tanninen, markkinointi- ja henkilöstöjohtaja

Nykyään on yleistä, että asumme läheisistämme kaukana ja emmekä pääse välttämättä vierailemaan oman läheisen hoivakodissa niin usein kuin haluaisimme. Haluamme toki tietää mitä läheisen päivään kuuluu ja tieto kulkee useimmiten soittamalla omahoitajalle, kun hän on työvuorossa.

Muitakin viestintävälineitä on tarjolla. Fastroi on kehittänyt Omaisviestintä-sovelluksen, joka avaa tietoturvallisen viestintäkanavan hoitohenkilökunnan ja omaisten välille. Voit sekä lähettää viestejä että vastaanottaa niitä palvelun kautta. Lisäksi omainen voi tarkastella läheisen päiväohjelmaa hoivakodissa. Sovelluksen avulla saat omaisena tietää siis reaaliajassa mitä sinun läheisten päivään kuuluu.

 

Miten omaiset käyttävät palvelua?

Omaiset voivat ottaa palvelun käyttöön www.omaisviestinta.fi -sivuston kautta tai mobiilisovelluksena heti, kun palvelusta on sovittu läheisen hoivapalvelun tarjoajan kanssa.

Omainen kirjautuu palveluun puhelinnumeron ja kuukausittain vaihtuvan PIN-koodin avulla joko selaimella tai mobiilisovelluksella. Omaisviestintä-sovellus on saatavilla Android-käyttöjärjestelmälle ja pian myös iOS-laitteisiin.

Miten Fastroin HILKKA-järjestelmän asiakkaat saavat palvelun käyttöön?

Fastroin Omaisviestintä on erillinen sovellus, joka on integroitu HILKKA-toiminnanohjausjärjestelmään. Se on saatavilla kaikille Fastroin asiakkaille lisämaksusta ja opastamme sen käyttöönotossa tarvittaessa.

Palvelun hyödyt hoivapalvelun järjestäjille

  • Tietoturvallista viestintää; voit määritellä kuka viestin saa lähettää ja nähdä järjestelmän kautta ja kenelle omaisille tiedot lähetetään. Hoitajan ei tarvitse kirjautua erilliseen viestintäjärjestelmään, vaan hoitokirjausten teko ja niistä omaisille tiedottaminen onnistuu yhdellä klikkauksella suoraan HILKKA-järjestelmässä.
  • Toiminnan läpinäkyvyys parantaa hoidon laatua.
  • Omaisviestintä säästää työaikaa –  puhelinsoitot vähenevät ja itse hoitotyöhön jää enemmän aikaa.
  • Esimerkiksi kotihoidossa käytettävä reissuvihko voidaan korvata uudella viestintäkanavalla.

Kokemuksia palvelusta?

Ohjelmiston otti ensimmäisenä käyttöön Sisältöä elämään!® hoiva- ja hyvinvointipalvelut jo vuonna 2016 ja heidän kokemuksistaan voit lukea nettisivuiltamme. “Halusimme ottaa Omaisviestinnän käyttöön mahdollisimman nopeasti. Palvelun avulla voimme helpottaa asiakkaidemme omaisten ja Senioriassistenttiemme välistä viestintää oleellisesti. Se parantaa palvelumme laatua entisestään”, Sisältöä elämään!® hoiva- ja hyvinvointipalveluiden toimitusjohtaja Jari H. Helenius sanoo.

Lisätietoja Omaisviestinnästä voi kysyä myynnistämme tai jättämällä yhteydenottopyynnön nettisivuillamme.

 

Kategoriat: Omaisviestintä