Merkityksellistä työtä ohjelmistoyrityksessä

- Kirjoittanut Mika Ahonen, myyntipäällikkö

Hoitotyö on ollut viime aikoina isosti otsikoissa. Jokainen on varmaan kuullut ja lukenut monenlaisia uutisia, kannanottoja sekä mielipiteitä hoitotyöstä. Olen 42-vuotias neljän lapsen isä ja työskentelen Fastroin myynnissä. Nuorin lapseni, 6-vuotias poikani, Matias, on erittäin vakavasti sairas ja kehitysvammainen lapsi. Kuuden vuoden aikana olen saanut oman oppini sairaan lapsen hoidosta ja voin sanoa, että se on fyysisesti ja erityisesti henkisesti erittäin raskasta. Voit lukea kokemuksista myös blogistani. Avovaimoni on myös lähihoitaja ja olen saanut sivusta seurata, miten tunteella tuota työtä tehdään. Samalla olen myös havainnut, kuinka kuormittavaa hoitotyö voi olla.

Ohjelmisto auttaa päivittäisessä työssä

Työssäni näen tietysti vain pintapuolisesti sitä hoitotyötä mitä Fastroin asiakkaat tekevät, mutta joka kerta aistin ja konkreettisesti näen aidon välittämisen, huolenpidon ja sen antaumuksen hoitotyötä kohtaan. Se herättää valtavaa kunnioitusta sekä arvostusta hoitotyötä ja hoitotyöntekijöitä kohtaan. Tästäkin syystä oma työ tuntuu merkitykselliseltä.

Me Fastroilla tarjoamme asiakkaillemme asiakastietojärjestelmää, joka vapauttaa aikaa siihen varsinaiseen hoitotyöhön. On hienoa huomata, kuinka paljon meidän järjestelmä auttaa asiakkaita siinä päivittäisessä työssä. Asumispalveluyksiköissä asukkaiden tiedot ovat aina perustiedoista lääkitys- ja terveystietoihin HILKKA-järjestelmässä ja kaikki päivittäiset kirjaukset saadaan tehtyä helposti ja nopeasti. Kotiin annettavissa palveluissa töiden hallinta tehdään HILKKA-järjestelmässä ja työntekijät saavat tehtyä kaiken olennaisen HILKKA-mobiilisovelluksella.

Yhteistyö asiakkaiden kanssa tuo merkitystä päivittäiseen työhön

Se mikä tästä kokonaisuudesta tekee merkityksellisen on yhteistyö. Uusien asiakkaiden kanssa käydyissä keskusteluissa huomaa sen, miten iso tarve asiakastietojärjestelmälle on ja sen miten hyvin sen ominaisuudet otetaan vastaan. Nykyisten asiakkaiden kanssa taas keskustellaan monesti ohjelmiston lisäosien käyttöönotosta tai mietitään yhdessä vielä parempia ja monipuolisempia tapoja hyödyntää HILKKA-ohjelmistoa. Fastroin asiakkaat toteuttavat tärkeää hoitotyötä ja minä sekä koko yrityksemme pyrkii tarjoamaan työkalun, jolla kaikki tiedot ovat yhdessä paikassa, tieto on nopeasti tallennettavissa ja helposti myöhemmin löydettävissä.

Ja vaikka itse työskentelen myynnissä ja järjestelmät eivät tietenkään ole ilmaisia, niin silti parhaan hyödyn hakeminen asiakkaalle, asiakassuhteen kehittäminen ja asiakaspalvelu ovat asioita, jotka menevät aina eurojen edelle. Ihmisistähän tällä alalla on kyse.

Toivotankin koko Fastroin puolesta kaikille asiakkaillemme sekä hoitotyössä työskenteleville oikein rauhaisaa joulun odotusta sekä hyvää välittämisen vuotta 2020. Iso kiitos myös kaikille omille asiakkailleni monista hyvistä keskusteluista, tapaamisista ja erittäin hyvästä yhteistyöstä. Soitan ja tulen tapaamaan teitä myös ensi vuonna. 🙂

“Kahta vain joululahjaa, kahta vain mä toivoisin – vain pientä hetken hengähdystä ja mielenrauhaa tietenkin”.

Kategoriat: Fastikset