Fastroin 15-vuotisjuhlavuosi päätökseen – Kiitokset asiakkaille ja yhteistyökumppaneille vuodesta 2018!

- Kirjoittanut Risto Jalovaara, toimitusjohtaja

Tänä vuonna saavutimme yrityksenä teini-iän. Saimme juhlistaa tätä vuosipäivää asiakkaiden ja yhteistyökumppanien kanssa useissa tapahtumissa sekä messuilla syksyn aikana. Lämmin kiitos kaikille Hilkka- ja Nappula-asiakkaille, henkilöstöllemme sekä yhteistyökumppaneillemme! Meitä fastiksia on jo yli 60 joukkueessamme ja henkilöstömäärämme tulee edelleen kasvamaan myös tulevana vuonna.

Tämä vuosi alkoi Necora Systemsin ja Fastroin fuusion merkeissä ja kuluneen vuoden aikana olemme jatkaneet toimintojen yhtenäistämistä. Tänä vuonna olemme perustaneet myös tytäryhtiön Iso-Britannian ja avanneet sinne ensimmäisen ulkomailla toimivan toimiston. Meillä on toimipisteitä jo Joensuussa, Tampereella, Vantaalla ja ja Lancashiressa (UK).

Yrityksemme on markkinajohtaja vanhusten kotihoidon ja asumispalvelujen toiminnanohjausjärjestelmissä sekä lastensuojelun asiakastietojärjestelmissä Suomessa. Suomalaiset asiakkaamme ovat aina meille tärkeitä, koska olemme yhdessä kehittäneet tuotteitamme ja palveluitamme jo vuosia ja voimme ylpeänä viedä niitä myös maailmalle. Olemme olleet esittelemässä yritystämme ja uutta Hilkkaa (Real-Time Care) myös maailmalla tänä vuonna ja se on herättänyt paljon kiinnostusta. Monissa maissa samaa työtä tehdään edelleenkin merkittävissä määrin kynällä ja paperilla.

Asiakastyytyväisyystutkimuksia, tuotteidemme ja toimintamme kehittämistä

Teimme tänäkin vuonna vuosittaiset asiakastyytyväisyyskyselyt sekä Nappula- että Hilkka-asiakkaillemme. Saimme vastauksia yhteensä lähes 1000 kappaletta. Olemme vieneet useat kehitysehdotukset eteenpäin tuotekehitystiimeillemme ja kiinnitämme myös huomiota siihen, miten voimme palvella teitä paremmin tulevina vuosina. Olemme mm. järjestäneet enemmän webinaareja sekä rakennamme parhaillaan digioppimisalustaa asiakkaillemme ja näin tuotteidemme ominaisuuksia ja parhaita käytänteitä voi opiskella jatkossa itselle sopivaan aikaan myös netin kautta. Paikan päällä toteutettavat koulutukset kuuluvat jatkossakin palveluvalikoimaamme. Panostamme tulevana vuonna voimakkaasti myös asiakaspalvelun sekä käyttöpalvelujen laadun parantamiseen.

Ensimmäiset uudet asiakkaat ovat ottaneet uuden Hilkka-järjestelmän käyttöön ja saimme marraskuun Hilkka-koulutuspäivillämme kuulla Mesimarjasi Oy:n kokemuksista ohjelmiston käytöstä. Uusitun Nappula -järjestelmän käyttöönotot kaikille asiakkaille on saatu toteutettua ja jatkamme ohjelmiston kehittämistä sekä saadun asiakaspalautteen että lainsäädännön vaatimusten mukaisesti kohti valtakunnallisia arkistointivaatimuksia.

Palvelumuotoilua, ISO 27001 -sertifiointi ja katsaus vuoteen 2019

Vuoden 2019 aikana keskitymme erityisesti kehittämään tuotteitamme ja sisäisiä prosesseja palvelumuotoilun keinoin. Järjestämme  työpajoja useiden asiakkaamme kanssa ja pureudumme näin tarkemmin sosiaalihuollon työhön ja prosesseihin. Tavoitteena on että uusi Hilkka tukee entistä enemmän hoiva-alan työnohjausta sekä hoitotyötä ja työn kulut järjestelmän sisällä on mietitty huolellisesti yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Tähän olemme avanneet uusia kommunikointikanavia, jotka ovat asiakkaidemme sekä tuotepäälliköidemme käytössä.  Tulevan vuoden aikana sekä Terveydenhuollon että Sosiaalihuollon Kanta-palvelut tulevat olemaan kehitystyömme keskiössä.  Ensimmäiset Kanta -arkiston liittymien tuotantoon käyttöönotot tulevat tapahtumaan alkuvuodesta 2019.

Haluamme panostaa jatkossakin voimakkaasti toimintamme tietoturvaan. Tästä johtuen Fastroi valmistautuu ISO 27001 -sertifiointiin vuonna 2019. Tämän päivän maailmassa yritysten asiakkaat, yhteistyökumppanit sekä muut yhteistyötahot haluavat varmistua siitä, että digitaalisten palvelujen tarjoajat eivät aiheuta omalla toiminnallaan riskejä tietoturvaan. Haluamme olla mukana luomassa mahdollisimman tietoturvallista toimintaympäristöä, sillä tietoturva kaikissa muodoissaan on parhaimmillaan yrityksemme, asiakkaidemme että yksityishenkilöiden oikeuksia, elämää ja sen laatua parantava tekijä.

Fastroin tulevaisuus näyttää valoisalta ja odotamme liiketoimintamme jatkavan samalla kasvupolulla kuten aikaisempinakin vuosina. Olemme ottaneet tänäkin vuonna merkittäviä kehitysaskelia omassa toiminnassamme ja toivomme, että olette jatkossakin yhtä aktiivisia kommunikoinnissa meidän suuntaamme ja pyrimme samalla parantamaan omaa viestintää myös teidän suuntaan. Antamanne palaute auttaa meitä kehittämään kokonaispalvelua niin itse tuotteen kuin muidenkin liitännäispalvelujen osalta.

Kiitos kaikille asiakkaillemme sekä yhteistyökumppaneille kuluneesta vuodesta!

Hyvää Joulunaikaa ja menestyksekästä tulevaa vuotta 2019!

Kategoriat: HILKKA, Nappula, Yritys