Fastroi ottaa mielellään palautetta vastaan ja kehittää Nappula-järjestelmää asiakkaiden tarpeita vastaavaksi”
– Reija Virkkunen, Onnentupa Oy:n perhekodit

Nappula säästää Onnentuvan perhekotien työaikaa

Ammatillista perhehoitoa lapsille ja nuorille tarjoava Onnentupa Oy:n perhekodit hankki ensimmäiseksi asiakastietojärjestelmäkseen Nappulan.

”Kun kirjaamiset lisääntyivät ja työmäärä muutenkin kasvoi, tunsimme tarvitsevamme helppokäyttöisen ja tarpeitamme vastaavan asiakastietojärjestelmän”, johtaja Reija Virkkunen kertoo. Onnentuvan perhekodit kokeili ennen valintaa muitakin järjestelmiä, mutta ne eivät tuntuneet sopivilta. Myös kollegat suosittelivat Nappulaa Reija Virkkuselle.

Onnentuvan perhekodit otti Nappula-asiakastietojärjestelmän käyttöön syyskuussa 2010. Sille asetetut odotukset ovat täyttyneet Reija Virkkusen mukaan täydellisesti.
”Kirjausten tekeminen on helppoa. Kaikki tarvittava tieto on keskitetysti yhdessä sijainnissa. Tietojen etsiminen nopeutuu, kun eri asiat kirjataan kukin oman otsakkeensa alle”, Virkkunen kuvailee. Hän arvioi, että Nappula on säästänyt henkilöstön työaikaa noin 15 prosenttia.

Yhteistyö Fastroin kanssa on sujunut Virkkusen mukaan erittäin hyvin. ”Se on ollut saumatonta ja sujuvaa”.

Virkkunen suosittelee – ja on jo suositellut – Nappulaa muillekin. ”Kun Fastroi huolehtii tietoturvallisuudesta, voimme tehdä helposti ja turvallisesti lasta koskevia kirjauksia. Tiedot säilyvät varmasti tallessa.”

Reija Virkkunen kertoo, että Fastroilta saa aina tukea, kun sitä tarvitaan. ”Fastroi ottaa mielellään palautetta vastaan ja kehittää järjestelmää asiakkaiden tarpeita vastaavaksi”, Virkkunen sanoo. Hän kertoo myös pitävänsä Fastroin Nappula-koulutuspäiviä hienona tilaisuutena. ”Siellä saa hyödyllistä tietoa järjestelmän käytöstä ja sen uusista ominaisuuksista.”

Onnentupa Oy:n perhekodit